Boxing Day 26.12./13

"Boxing day"



Nedávno som volala s mojou najstaršou sestrou, ktorá žije v Anglicku. Tak sme sa rozprávali  a hovorila mi čo má nové a blablabla. No a potom spomenula, že deň predtým (26.12.2013) bol Boxing day (nieeeeeeeee-ale jasné, že som si hneď predstavila moju sestru v hlavnej úlohe :D ). Boxing day je vlastne tradičný sviatok v Anglicku a v krajinách Commonwealthu, nemá nič spoločného s Boxom. No moja sestra vravela, že od boxu to nemá ďaleko, lebo ľudia sú šialení,tešia sa viac na tento deň ako na celkovo Vianoce...všade samé plagáty...čistá podnikateľská propaganda...To by ešte nebolo také hrozné pravda, ale keď vidíte dve mamičky ktoré sa trhajú o posledné detské kopačky v zľave tak to už je Boj,nečudujem sa, keď je to značkové a po libre :D. Všade samé rady... ku pokladni sa vám nedarí dostať. V tom prípade ak by ste si chceli kúpiť nejaké pekné veci za Babku...tento deň je pre vás ako stvorený, už len stačí letenka, ktorá je v tomto období méééga drahá aj 200 libier(...áno, chcela som ísť aj ja pozrieť ale mala som veľa učenia :D ,hmm..určite to bolo tým :P  ) Takže v tento deň si tak koledujete o poriadnu baňu...na ulici sa neda ani pohnúť všetci sú v uliciach v obchodoch a do vyčerpania sííl nakupujú ako o život,hmm ...ha,to som celá ja. (môj priateľ nikdy nezabudne ako ma bol pozrieť v Anglicku na týždeň, a každý deň sme boli nakupovať,nie kvôli nemu, žeby mal nakúpiť suveníry, lebo skoro všetky už mal hneď v prvý deň, ale kvôli mne  3:) ...doteraz mi to vyčíta..a ja len s úsmevom spomínam :D )Pre turistov by som takýto zážitok určite odporúčala, ale len nejakým živelnejším osôbkam...nie každý to zvláda pravdaže...ale Angličania..najväčší mámVpi*isti na svete...to zvládajú s prehľadom a úsmevom na tvári :)  ...však aj ,keď u nich prší vždy idú po ulici vysmiati od ucha k uchu :) ...však 2/3litre£ v kapse...aj mne by bolo do spevu.



...uuuf celkom dosť odbočujem od téémy.. kde je pointa?
*fotka od mojej sestry

Prečo práve "Boxing day?".....tiež som to nevedela ani moc som neskúmala stále sa mi to asociovalo s Boxom :D ,nakupovanie o 100 6 a vyzerá to ako na boxe...no nie!.. žeby? :D 
Podstatu to má o dosť hlbšiu ako by sa mohlo zdať. Ako to v histórií býva..tak nie všetko je jasné..je tu viac pôvodov tohto sviatku,tak vám pár uvediem:
  1. "A Christmas Box"= vianočný darček
  2. Podľa tradície na Štedrý deň, Angličania dávajú do kostolov "BOX" čiže "krabicu" do ktorej vyzbieravajú peniaze, ktoré venujú chudobným.
  3. Ale aj to bol "A Christmas Box"= vianočný darček...od zamestnávateľa voľno, aby mohli ísť k svojím rodinám.
Boxing day alebo aj Druhý sviatok vianočný, u nás, nie je len o nakupovaní ako som spomínala vyššie, je o príjemnom dni stráveným s rodinou, máte voľno "off-a" tak si užívate ako angličania ako vždy excentricky, napríklad plávaním v kanáli La Manche, alebo tradične lovením líšok.

K takémuto krásne prežitému dňu sa pripája taktiež takzvaný "Nový Boxing Day Šport"-jasné čo to iné môže byť, nič iné ako Nakupovanie...a nie ledajaké. 


  • Myslím, že video a fotky vám budú stačiť :)






*O lala a tieto krásne šatičky mám od sestričky :*  :D

*pomoc!!!!! Mám dať šancu tomuto kabátu? 
Áno alebo Nie?



*Dúfam,že sa vám článok páčil :)

4 komentárov:

  1. Práve som si dočítala tento blog o Boxing day, a to video? Pecka! Bola som už niekoľko krát v UK ale nie v čase tohto boom-u :) Prvý krát som o tom dni počula pred 3 dňami keď sa vrátil moj brat z UK a hovoril že to bolo šialenstvo. Ale ako sa poznám ja by som nebola iná, keby som tam v ten čas bola. Snáď raz sa tohto zúčastním :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem :) ..tak sa pridávaš ku mne,k nákupným maniačkam?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samozrejme, ktorá žena nie je nákupná maniačka? :)

      Odstrániť

 
Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Celkový počet zobrazení stránky

Následníci